۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

كيفر

جشنواره نوشت:
روز هشتم :

كيفر امتياز 10/8
خب خب خب . اين هم يك روز فيلم هاي خوب ديگر.
فيلم اولمان كيفر بود كه طبق اسم كارگردانش "حسن فتحي" انتظار يك فيلم خوب با يك عالمه ديالوگ هاي قشنگ را داشتيم .
كيفر داستان مردي است كه به دار كشيده مي شود و برادر كوچكترش براي فهميدن گذشته ي برادر و تمام ابهاماتي كه برادر را در برگرفته ، در جستجوي حقيقت وارد دنيايي متفاوت مي شود . دنياي كثيف گذشته ي برادر....
از آن جا كه فتحي مي داند كه سينما ، سرگرمي است بنابراين نمي توان درباره ي مثلا فيلمبرداري ، اديت ، فلان سكانس يا ... حرف زد . مثل تيمي مي ماند كه در كل زيبا بازي مي كند و خوب نتيجه مي گيرد اما فوق ستاره اي مثل مثلا " مسي" ندارد. "فتحي" سينما را خوب بلد است و البته داستان را...

نكات مثبت:
- همان طور كه انتظار داشتيم بازي ها محشر بود . مخصوصا بازي "مريلا زارعي" كه احتمال زياد كانديدا خواهد شد. " مصطفي زماني" هم خيلي خوب از زير بار نقش "يوسف پيامبر" بيرون آمده بود و نشان داد كه بازيگري هم بلد است جدا از چهره ي مخاطب پسندش!! "امير جعفري" هم خوب بود و همان نقش هميشگي اش را بازي مي كرد . "هومن برق نورد" هم حضوركوتاه اما موثري داشت .
- ديالوگ ها مثل هميشه نقطه قوت كار "فتحي" بود .كسي كه ديالوگ هاي "شب دهم" و " ميوه ي ممنوعه " را يادش نرفته؟
- داستان خوب و جذابي داشت و "فتحي" مثل هميشه سينماي داستان گو را به سينماي روشنفكرانه يا نمادين و ... ترجيح داده و به ماي تماشاچي رحم كرده و يك داستان خوب و جذاب ارائه كرده. داستاني كه تماشاچي را با خود همراه مي كند و ما هم پا به پاي "سيامك" ( مصطفي زماني ) به دنبال حقيقت مي گرديم.
نكات منفي:
- بعضي از داستان هاي موازي به علت ضيق وقت ابتر ماندند ( عجب جمله اي - عجب كلماتي!!)
- مدت فيلم مثل فيلم قبلي كارگردان " پستچي سه بار در نمي زند" تقريبا دو ساعت بود .

پ.ن.:
علي رغم مدت زياد فيلم ، چنان درگير داستان مي شويد كه گذر زمان را حس نمي كنيد . فقط گفته باشم از آن جا كه من " پستچي سه بار.." رو به دوستان توصيه كردم و عده اي خوششان نيامده بود اين يكي را توصيه نمي كنم. خواستيد ببينيد خواستيد نبينيد.

هیچ نظری موجود نیست: