۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

آخرين گام هاي يك محكوم به مرگ


1- قانون مسخره اي است. منطقي نيست يعني! اين كه زير هجده ساله ها وقتي مرتكب قتل مي شوند ان قدر در زندان بمانند تا به سن قانوني برسند و بعد اعدام شوند.
من از قوانين و اين ها سر در نمي آورم . فقط نظرم را مي گويم.
به نظرم اين كه زير هجده ساله ها را نمي توان اعدامكرد دليلش اين است كه طرف در اين سن به آن حد از بلوغ نرسيده هنوز كه تمام و كمال مسئوليت اعمالش را به عهده بگيرد. پس وقتي جرمي را يك نابالغ انجام مي دهد ، چه طور ممكن است منطقي باشد كه صبركنيم تا طرف عقلش برسد بعد اعدامش كنيم.؟!

من همان موقعي كه اسلام آوردم ، اين را پذيرفتم كه اسلام ديني به شدت حكمت گرا و منطقي است. براي همين هر وقت چيزي را مي بينيم كه خلاف منطق است مطمئن مي شوم كه اسلامي هم نيست حتي اگر خيلي ها بگويند هست . ( به چيزهايي كه حكمتشان را نمي دانم كاري ندارم. آن ها ممكن است باشند يا نباشند. در باره ي آن ها احتياط شرط عقل است. درباره ي چيزهايي كه خلاف منطقند حرف مي زنم.)
و به نظرم اين كار خلاف منطق مي رسد ، پس نمي توانم بپذيرم كه اسلامي هم باشد.

2- من از طرفداران پرو پاقرص حكم قصاص هستم . البته بيشتر منظورم اعدام است . به نظرم هركس كه ضد اعدام است تنها به رنج معدوم مي انديشد و اصلا به قرباني و رنج اطرافيانش فكر نمي كند. در صورتي كه معدوم به هر حال گناهكار است اما قرباني !!!
و از حكم اعدام آن چه را بيشتر مي پسندم حق عفوي است كه براي اولياي دم قرار داده شده. هيچ چيز قشنگ تر از بخشش صاحب خوني نيست كه ترحم مي كند بر قاتل و مي بخشدش.
چه چيزي مي تواند عظيم تر از اين باشد كه از حق مسلمت براي قصاص بگذري حالا به هر دليلي ( البته پول ديه نمي تواند دليل قشنگي باشد اما آن هم منطقي است مثل همه قوانين ديگر اسلامي)

3- ديروز بهنود شجاعي اعدام شد. پسري كه تا جايي كه من مي دانم 17 سالش بود كه در يك درگيري پسر ديگري را به قتل رساند. كاري ندارم كه مقصر بود يا نه! كاري هم ندارم كه به سن قانوني نرسيده بود كما اينكه اصلا نمي تونم بپذيرم كه در دين پررحمت اسلام بشود پسري را كه هنوز قانونا به سن تشخيص نرسيده براي انجام چنين جرمي اعدام كرد.
و هزاران كاش كه كاش آن موقع آن جا نبود ، كاش انقدر جوش نمي آورد. كاش دست لعنتي اش به سمت بطري نمي رفت . كاش كاش و كاش
به اين ها كاري ندارم.
دو چيز اما اينجا بدجور توي ذوق مي زند

- يكي همان اعدام يك كودك است كه اميدوارم هر چه زودتر متوقف شود كه اعمال ما هر چه باشد به نام اسلام ثبت خواهد شد

- و دوم خواندن اين جمله است :

يك چيز را مي دانيد قصاص كننده اگر بي رحم شد ، خودش قاتل خواهد بود. اگر قصاص مي كنيد بكنيد اما نگذاريد حتي يك لحظه از اين كه كس ديگري كشته مي شود دلتان خنك شود.
اگر شما هم از مرگ ديگري لذت ببريد ، دلتان سنگ خواهد شد. آن وقت است كه قاتل برنده شده. او با كشتن عزيز شما ، دل شما را هم كشته و ...
نگذاريد حكم قصاص دلتان را سنگ كند. از حق مسلمتان استفاده كنيد اما نگذاريد از شما هم قاتلي بسازد



پ.ن. :

اين ها به اين معني نيست كه من اگر جاي آن ها بودم كار ديگري مي كردم . چون نبوده ام و نمي دانم .
اين ها فقط چيزي بود كه دوست داشتم اگر جاي آن ها بودم دلم مي خواست مي كردم.


فاتحه اي براي آرامش روح بهنود