۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

اخراجيها را اخراج كنيد


"درباره ي الي " را در شرايط بدي ديدم و نيمي ازفيلم را از دست دادم. اما با اين احوال مگر مي شود آن همه بازي خوب و معمولي را نديد. معمولي منظورم رئاليسم و ملموس بودن بازي هاست. بدون هيچ اغراق و اضافه كاري اي.
و مگر مي شود از آن صحنه ي غرق شدن پسربچه گذشت. با آن حركت دوربين كه از همه سراسيمه تر بود و كسي كه داشت خفه مي شد من تماشاگر بودم روي صندلي گوشه ي سالن تاريكم نه آن پسرك توي آب
و دست فرهادي درد نكند كه نشان همه مان داد با يك داستان ساده خيلي كارها مي شود كرد. خيلي كارهاي ساده اما قشنگ

* فقط يه چيزي. آقا فيلمتون خيلي خوب بود فقط ميشه شهاب حسيني اش رو بيشتر كنيد ، لطفا؟ :)

" درباره ي الي " را هر چه بيشتر مرور مي كنم بيشتر اميدوار مي شوم. به سينمايي كه چارچنگولي و اخراجي ها مايه ي مباهاتش هستند اميدوار مي شوم . اميدوار كه هنوز اميدي هست
اصلا مهم نيست "درباره ي الي" شاهكار است يانه! اين همه تعريف و جايزه حقش است يا نه؟
همه ي اين ها را بي خيال. اما جان هر كس دوست داريد برويد اين فيلم را ببينيد . نگذاريد آنهايي كه نمي گويم به عمد اصلا به سهو و از روي جهالت اين زمان بد را براي اكرانش انتخاب كردند برنده شوند. نگذاريد اخراجي ها برنده شوند. از خير چند تومانتان بگذريد يك بليط بخريد برويد بنشينيد روي صندلي تاريك سينما و دو ساعتي حالش را ببريد و هم زمان كلي به خودتان افتخار كنيد كه انقلاب فرهنگي هم كرده ايد و اعتراضتان را به هر چه چارچنگولي و اخراجي هاست نشان دهيد.
تا نرويم و " درباره ي الي " ها را نبينيم ، ميروند "اخراجي ها " را مي بينند و وضع مي شود همين كه هست. مي شود همين وضعي كه هيچ كس جرات نمي كند نقدي بر اخراجي ها بنويسد از بس تا دهان باز مي كند مي گويند شش ميليارد فروخته ، حرف نزن!
پس بياييد موج " درباره الي" راه بيندازيم تا خيلي ها بفهمند هنر سينما شايد " درباره ي الي" نباشد اما مطمئنا " اخراجي ها" و " چارچنگولي " هم نيست.

۳ نظر:

فلاوین گفت...

www.mordad421.blogspot.com
ببین آخرین پست رو، من هم فیلم رو دیدم

سامانتا گفت...

کی بریم؟

علیرضا گفت...

من بیست دقیقه اول فیبم رو از دست دادم ولی فیلم خیلی خوبی بود. با رئال بودن و بازی روان بازیگراش موافقم :)

این بیست دقیقه اول فکر کنم بزن برقصاش بود به قول خودشون :)) ما که رسیدیم فاز غم شروع شد
D: