۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

بچه اي هنوز


چند روزي است بلاگ ها را كه مي گردم جز آه و ناله هيچ چيزي نمي بينم. نمي فهمم اين همه ناله و نااميدي براي چيست؟
اگر شما به راهي كه مي رويد ايمان داريد . به هدفتان هر چه كه هست آزادي، برابري، تغيير يا هر چيزي معتقديد ، پس اين همه ناله و ننه من غريبم بازي براي چيست. چند نفر مردند؟ خب مگر نمي خواهيد تغيير بدهيد. مگر طبق گفته ي خودتان نمي خواهيد انقلاب كنيد. پس بس كنيد. هيچ تغيير و انقلابي بدون خون نمي شود. شما مگر نمي خواهيد همه چيز را از پايه تغيير دهيد ؟ پس بدانيد اگر كساني هم مردند اين تازه اول راه است. پدران و مادران ما كه انقلاب كردند به چيزي كه برايش فرياد مي زدند و سينه چاك مي دادند اعتقاد داشتند و هميشه تا جايي كه يادم مي آيد به كشته هاشان افتخار مي كردد.
اگر مي خواهيد به گفته ي خودتان انقلاب كنيد پس اخلاق انقلابي را هم ياد بگيريد. انقلابي غر نمي زند ، فرياد مي زند.
گريه نمي كند ، گلوله مي خورد
از اين همه آه و ناله دست برداريد. يك كم محكم باشيد. اگر هم مي بينيد اين قدر هنوز محكم نيستيد ، قانع نشده ايد تا پاي جان بايستيد و .... پس بي خيال شويد. با اعصاب خودتان و ما بازي نكنيد. خسته مان كرديد.
نمي گويم به درك كه عده اي را كشتند. نه. من بيخود بكنم همچين حرفي بزنم.
من از ناله ها و زاري هايتان خسته شده ام. يا برويد توي خيابان داد بزنيد و باتوم بخوريد يا ساكت شويد
اما ناله نكنيد.
مبارز ناله نميكند. از خشم به خود مي پيچد اما ناله نمي كند.
اگر هنوز به اندازه كافي بزرگ نشده ايد ، بي خيال شويد. هنوز براي شما زود است.
.
.
رفتم كنسرت سيمين غانم.در مدت آنتراكت دوست عزيز از ديده هايش روي اينترنت مي گويد. سر آهنگ " پرنده " مي زنم زير گريه. سم مي گويد : " ان قدر ها هم آهنگش احساسي نبود!"
رفته ام عروسي. دخترعمه ي عزيز با عصبيت تمام از زن بارداري مي گويد كه در خيابان توسط ....... . از عروسي چيزي نمي فهمم. بعد مدام مي گويد امروز سرحال نيستي! وسط عروسي ولو مي شوم روي زمين.
نمي فهميد آن چيزي كه براي شما بازي و هيجان است با ما چه مي كند؟
بس كنيد. مغزم دارد مي تركد.
مي خندم اما ........
.
.
ديگر بازيچه شما نمي شوم. جبهه ي سبزها اگر قبلا به من كمي نزديك بود ، از الان كاملا جداست. آن چيزي كه شما برايش فرياد مي زنيد آن چيزي نيست كه من حاضر باشم برايش حتي زمزمه كنم. من فعلا تفكر را ترجيح مي دهم. هيچ چيز براي من به آن واضحي كه براي شماست نيست. من فعلا بازي نمي كنم. هنوز براي المپيك آماده نيستم. فعلا تمرين سياست مي كنم. همين
.
.
پ.ن. :
عنوان مطلب تكيه كلام محمدرضا فروتن بود در فيلم " وقتي همه خواب بودند"

هیچ نظری موجود نیست: