۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

ما شهروندان ساده ي دنيا

جناب رييس جمهور عزيز ايران
من يك شهروند ساده ي آمريكايي ، فرانسوي ، آلماني ، ژاپني و ... هستم. يك شهروند ساده كه هيچ وقت به اخبار گوش نمي دهم. مخصوصا اگر سخنراني يا مصاحبه اي از شما را پخش كنند. من حتي درست نمي دانم كه كشور شما ايران در آسياست يا در آفريقا! اصلا شما همان عراق نيستيد ؟ همان كشوري كه چند وقت پيش آمريكا بهش حمله كرد و آزادش كرد.
آقاي رييس جمهورعزيز ايران
من يك شهروند ساده ي آمريكايي  ، ژاپني ، انگليسي ، ... هستم. من شغل ساده اي دارم. معلمم ، نانوا هستم ، كارمند ساده ي خودروسازي بنز هستم ، من ... هستم. من هيچ كاري به سياست ندارم. من حتي نمي دانم اين " هولوكاست" چي هست. نمي دانم اصلا راست است يا دروغ. برايم هم مهم نيست. من نمي دانم فلسطين كجاست و اصولا چرا شما به جايي كه اسمش "اسراييل" است مي گوييد فلسطين. من نمي دانم چرا شما از يهودي ها بدتان مي آيد و چرا طرفداري نازي ها را مي كنيد. من نمي دانم وقتي چندتا هواپيما در روز روشن وسط نيويورك خوردند به برج هاي دوقلو و آن همه مردم بي گناه را كشتند شما چرا اصرار داريد كه هي بگوييد خود آمريكايي ها مردم خودشان را كشتند. آقاي رييس جمهور عزيز. من اصلا اسم شما را هم نمي دانم. من حتي به سخنراني هاي رييس جمهور/نخست وزير خودمان  ساركوزي ، مركل ، هاتوياما هم گوش نمي دهم . گاهي فقط آن اوايل به سخنراني هاي اوباما گوش مي دادم . آن هم چون آدم باحالي بود. اما آن را هم ديگر حوصله ام سر رفت و ديگر گوش ندادم.
راستش را بخواهي آقاي رييس جمهور . اگر قيافه ات مثل "پل نيومن " بود و صدايت مثل " جك باوئر " كه اول 24 را مي گويد !! شايد وقتي سخنراني داشتي تلويزيون را خاموش نمي كردم و كمي به قيافه و صدايت نگاه مي كردم. اما باز هم به حرف هايت گوش نمي دادم. چون من يك شهروند ساده ي آمريكايي ، انگليسي ، چيني ، .. هستم كه اصولا اخبار گوش نمي دهم و به سياست كاري ندارم.
من و همه ي شهروندان ساده ي دنيا وقتي از سركار برمي گرديم و يا وقتي يك روز تعطيل گير مي آوريم كه با دوستان خوش بگذرانيم ، اولين كاري كه مي كنيم مي رويم سينما ، يك بليط مي خريم و مي نشينيم به تماشاي فيلم. ما روي صندلي هاي تاريك سينما ، روي كاناپه ي جلوي تلويزيون لم مي دهيم و مي نشينيم براي خودمان "  fiddler on th eroof" , " Schindler's List" و " The boy in the striped pyjamas" , "The Pianist" , ... مي بينيم و كلي دلمان براي يهودي هاي بيچاره اي كه آن همه توي آشويتز زجر كشيدند م يسوزد. ما حتي براي آن پدر بيچاره ي " Life is beautiful" كه سعي مي كرد هر طور شده به بچه اش بفهماند كه كل اردوگاه اسراي يهودي يك بازي است گريه مي كنيم. ما دلمان كباب مي شود وقتي آن همه زجر ولاديسلاو را توي "پيانيست" مي بينيم. آقاي رييس جمهور محترم ما تروريست هاي مسلماني را مي بينيم كه قبل از حمله به برج هاي دوقلو و كشتن آن همه زن و مرد ، نماز مي خوانند و اشهد مي گويند. ما مسلماناني را مي بينيم كه چفيه بسته اند و مي خواهند رييس جمهورمان را ترور كنند . مي خواهند مردم بي گناه كوچه و خيابانمان را منفجر كنند. كه از ما و پيشرفت و آزاديمان متنفرند . ما مي بينيم كه پليس هاي از جان گذشته مان ، ارتشي هاي آزادي دوستمان تروريست ها را مي كشند و همه مان را نجات مي دهند.
آقاي رييس جمهور عزيز ايران . من كه يك شهروند ساده ي آمريكايي ، افغاني ، هندي ، ژاپني ، آلماني و ... هستم چون اخبار نمي بينم نه مي دانم غزه كه اين همه شما مي گوييد جنايتي درش اتفاق افتاده كجاست ، نه مي دانم كه زمان هولوكاست آن همه يهودي در اروپا نبودند كه در كوره سوزانده شوند ، نه مي دانم كه صهيونيست ها از هيتلر حمايت مي كردند ، نه مي دانم كه ....
من فقط آن چيزي را مي دانم كه هنرپيشه هاي خوش قيافه توي فيلم ها به من نشان داده اند.آقاي رييس جمهور من تا به حال فيلمي از كشتار صبرا و شتيلا نديده ام. من تا به حال فيلمي از ايراني هاي غيرتروريست و پيشرفته نديده ام. من تا به حال فيلمي از مسلمان هاي مهربان نديده ام. پس مطمئنم كه همچين چيزهايي وجود ندارند و شما دروغ مي گوييد.
آقاي رييس جمهور عزيز ايران. ما شهروندان ساده كه از بدشانسي شما تقريبا همه ي دنيا به جز سياست مدارها را تشكيل مي دهيم اخبار ، سخنراني رييس جمهور ، برنامه دنياي سياست نمي بينيم. ما شهروندان ساده ي دنيا به سينما مي رويم.
آقاي رييس جمهور عزيز ايران.
ما شهروندان ساده دروغ هاي زيبا را به راست هاي زشت ترجيح مي دهيم.
آقاي رييس جمهور عزيز ايران
ما هولوكاست را باور مي كنيم ، ما تروريست هاي مسلمان را باور مي كنيم . ما طالبان و بن لادن  وحمله شان به برج هاي دوقلو را باور مي كنيم. ما صهيونيست ها را مظلوماني مي دانيم كه در طي تاريخ د ركوره سوزانده شده و آواره شده اند و حالا عده اي وحشي فلسطيني نمي گذارند آب خوش از گلويشان پايين برود. ما همه ي اين ها را باور مي كنيم  چون فيلمش را ديده ايم. ما تصويرش را ديده ايم. شما اگر حرفي براي گفتن داريد فيلمش را رو كنيد. ما شهروندان ساده ي دنيا اخبار گوش نمي دهيم.

۶ نظر:

م.صادق گفت...

خوب ای شهروند ساده....اخبار گوش کن. مخصوصاً صدا و سیمای ایران را.

حضورناپدید گفت...

ساختیم. اسنادش هم موجوده.

Maanta گفت...

شما چرا همش بحثو سياسي مي كنيد، ها؟!
اين فقط يك مطلب بود در ستايش قدرت تصوير و سينما! همين!! به جان خودم!

حضورناپدید گفت...

سیاست ما عین مداحی ماست. مداحی ما عین سیاست ماست. پس سینمای ما هم عین سیاست ماست.
ای ضد ولایت فقیه!

ناشناس گفت...

واست متاسف
خواهش میکنم توروخدا یکم تو اینترنت بگرد و یهود شناسی کن بعدا لاف روشن فکری بزن

Maanta گفت...

سلام آقای ناشناس
من که نفهمیدم چی گفتی ولی مرسی که دلت برام سوخت. دل من هم برای شما می سوزه!